Selasa, 26 November 2013

inkubator penetasan telor

Assalamualaikum kepada semua Ribuan terima kasih kepada anda kerana sanggup menghabiskan masa melawat blog saya.. sesungguhnya masa anda amat saya hargai.. Dalam usaha saya untuk menghasilkan sebuah inkubator yang murah, jimat dan tahan lasak, akhirnya saya telah menemui jawapannnya hasil daripada kajian dan maklumat daripada penternak2 dan pelanggan.. Harga inkubator di pasaran sekarang terlalu mahal sehingga para penternak kecil kecilan atau orang2 yang baru mula menceburkan diri dalam bidang penternakan x mampu untuk mendapatkannya.. Para penjual hanya memikirkan keuntungan daripada memikirkan kemampuan penternak terutama orang2 kampung.. Jika inkubator bermasalah, penjual2 tidak mahu bertanggunjawab dengan alasan para penternak yang salah dan tak tahu menggunakannya.. Hal ini menyebabkan ramai penternak kecundang di tengah jalan.. Jadi penternak akan mengalami kerugian dan terpaksa menanggung beban.. Inkubator sangat sesuai untuk digunakan sebagai "ibu tumpang" bagi semua jenis unggas yang bertelur iaitu ayam, itik, angsa, burung dan semua jenis telur.. Tetapi perlu diingat, pemilihan telur juga penting untuk kadar penetasan.. Jangan sesekali memasukkan telur unggas yang induknya diberi dedak penelur kerana telur itu tiada benih.. Hal ini terjadi kerana unggas tersebut bertelur kerana makanan (paksaan), bukan persenyawaan antara jantan dan betina. Syarikat saya menjual inkubator dengan harga yang paling munasabah..harga hnya rm160 untuk penetasan sebanyak 50 biji atau ekor unggas..

5 ulasan:

  1. Assalamualaikum wbt.
    saudara, macamana kita nak dapatkan telur yang melalui persenyawaan...sedangkan nak dapat telur ayam kampung punyalah susah...sy baru nk berjinak2 dengan ternakan ayam kampung, belum bermula lg...bercita2 utk bantu suami.....

    BalasPadam
  2. slm saya ingin memilki sebuah incubator automatic,brapa harganya?

    BalasPadam
  3. Kami membekal mesin inkubator telor ayam dan puyuh bersaiz sederhana...sekiranya berminat sila hubungi..0139876767(Aziz Golden Farm)

    BalasPadam